06 September 2008

Najib berbohong di bulan Ramadhan

Najib hari ini mengakui yang ahli-ahli BNBBC akan ke luar negara untuk lawatan sambil belajar kononnya.

Saya telah mendengar berita ini 2 hari yang lepas dan berita yang saya dengar ialah untuk mengalihkan pandangan ahli-ahli Parlimen daripada direbut oleh pihak pembangkang khususnya PKR.

Kenyataan Najib itu amat membuatkan kita rasa terhina seolah-olah kita ini bodoh macam kambing atau macam lembu.

Kalau benar itu merupakan lawatan sambil belajar, kenapa ahli-ahli Parlimen hanya diberitahu pada hari Rabu di sebelah malam sahaja.

Seperkara lagi yang meragukan ialah, hingga ke saat saya menulis ini belum pun tahu ke negara mana lawatan sambil belajar itu diadakan.

Apakah itinerary lawatan tersebut dan yang lebih membuatkan kita rasa diperbodohkan ialah kenapalah lawatan tersebut diadakan pada bulan Ramadhan.

Tidak ada waktu lainkah hendak mengadakan lawatan tersebut? Tidak bolehkah lawatan itu diadakan pada bulan lain selain daripada bulan Ramadhan?

Kenapa lawatan itu ditetapkan pada 7hb hingga 16hb sahaja? Bagaimana boleh ditentukan jumlah hari lawatan sedangkan isi kandungan lawatan itu belum pun dilengkapkan?

Kalau inilah rupanya cara mereka membelanjakan wang rakyat maka tidaklah boleh disalahkan rakyat lagi jika tidak mahu menyokong UMNO.

Dengar perkhabaran yang terakhir lawatan ini adalah wajib disertai oleh ahli-ahli Parlimen.

Apa pun alasan yang diberikan oleh pucuk pimpinan ianya tetap tidak dapat diterima oleh rakyat.

Mahal sungguh harganya untuk kekal berkuasa dan semuanya adalah tanggungan rakyat yang rata-rata hidup dalam keadaan tertekan.

Kita tidak habis-habis dibohongi oleh pemimpin-pemimpin kita sendiri.

Kalau hendak berbohong pun janganlah nampak sangat…elok dibentuk sifat malu sikit-sikit Dato’ Seri! Jangan bikin malu pada diri sendirilah…cukup-cukuplah berbohong tu!

Di bawah ini ramai yang ketawa kerana bohong Dato' Seri itu sangat melucukan.

Inikah cara Dato’ Seri kalau nak berbohong dengan Datin Seri? Kalau inilah caranya mudah Datin Seri tangkap nanti! Gagap nanti! Hehehe! Lawak betul! Kelakar!!!

Macam lawak Hamid Gurkha! Jangan bohong Dato’ Seri…nanti batal puasa!!


Sekian…………………………Aspan Alias

3 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

orang nak sembelih dan bunuh BN/UMNO maka Allah suruh kita ikhtiar dan berdoa. muga2 melayu dan negara ini tak dijual atau lelong. maka jadilah bosnia.....

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

buka aberamly.wordpress.com dan ramlyotai.blogspot untuk dapat jawapan

pakbelalang said...

Pan,

I think your writing doesn't help Ku Li much. You must reflect deeply and think hard!! My sincere opinion. Don't waste your time criticizing your opponent, instead find another more positive way to promote Ku Li. You can get more support and sympathy if you continue focus on the good attributes of Ku Li rather than condemning others. Let others judge on the strengths and weakneses of other leaders. You have to accept the fact that Najib is still a force to be reckoned with He has a large number of supporters at grassroot level. You cannot deny this fact. His political base is still strong. So avoid condemning Najib very harshly. It will be backfired.