13 December 2012

Berdoalah dengan intensif agar sentiasa mendapat keredhoan Tuhan

Isu Deepak nampaknya menjadi isu hangat juga. Kehangatannya agak lebih dari kehangatan isu Musa Hassan dengan kenyataan tentang gangguan politik ke atas urusan Polis. Semuanya melibatkan pimpinan besar kerajaan dan parti pemerintah. Tidak pernah lagi keadaan ini berlaku sebelum ini, maksud saya sebelum pentadbiran Dr Mahathir. Saya pernah berkata keadaan yang tidak menentu hari ini adalah sumbangan besar Dr Mahathir kerana perkara seperti ini hanya mula berlaku semasa pentadbiran beliau.

Kalau kita kaji lebih kurang sahaja, kita boleh mengambil sikap ‘conclusive’ yang sesuatu perundingan dan persetujuan di antara dua pihak untuk melakukan perkara yang tidak baik dan kotor akhirnya akan terbongkar juga, walaupun sesulit mana pun rundingan itu di buat. Bermuafakat untuk kerja yang tidak baik akhirnya pasti akan terbongkar.

Di dalam hal Deepak ini, masyarakat yakin yang akuan bersumpah Bala Subramaniam yang kedua itu merupakan tindakan yang sengaja di buat kerana tekanan. Masyarakat ramai tidak mungkin percaya yang Bala Subramaniam akan menukar akuan bersumpahnya yang pertama itu kalau tidak ada pihak yang membuat tekanan terhadapnya..

Apabila Deepak membongkarkan rahsia sebenarnya, maka ia memudahkan rakyat ramai untuk membuat penilaian yang ‘conclusive’ bahawa penglibatan pimpinan besar dan isteri atau keluarga dalam kerja-kerja jenayah seperti ini adalah mendukacitakan kita semua. Itulah sebabnya para cerdik pandai yang jujur dan ada sedikit keikhlasan selalu berkata yang negara kita ini dipimpin oleh manusia yang tidak sepatutnya berada di sana.

Negara telah memberikan mandat kepada pihak yang tidak selayaknya berada dipesada kepimpinan negara yang rakyatnya inginkan ketulinan nilai kumpulan yang memerintah. Rakyat tidak putus-putus berdoa semasa sembahyang jumaat dan di mana-mana dan setiap masa untuk mendapatkan rahmat Allah dan syufaat Junjungan Besar Muhammad saw untuk negara kita berada di dalam keadaan aman dan mempunyai pentadbiran yang cekap dan bersih.

Bagi diri saya secara peribadinya saya amat bersyukur kerana doa kita selama ini untuk duduk dalam sebuah negara yang aman dan tenteram secara fisikal dan pemikiran beransur-ansur telah di makbulkan Tuhan. Segala yang kotor dan noda kepimpinan secara beransur-ansur tetapi pasti sedang terbongkar dan rakyat boleh membuat apa yang sepatutnya untuk negara apabila kita sudah mendapat sedikit sebanyak petunjuk untuk kita bertindak dan menentukan haluan rakyat dan negara.

Sebagai seorang Islam adalah elok dan molek kalau kita teruskan doa dan bermunajat agar negara kita dijauhi dari kepimpinan yang terlalu sarat dengan noda terhadap rakyat dan negara yang dipimpin mereka.

Sesungguhnya kita telah melakukan segala-gala perancang mengikut zahiriahnya, tetapi kita mesti yakin yang menjadi penentu yang ‘ultimate’ adalah Allah swt semata-mata. PerancanganNya adalah perancang yang Maha baik dan di sebalik segala-gala yang berlaku pasti ada hikmah dariNya.

Walaupun kita sedih dengan apa yang kita dengar, tetapi hikmahnya tetap ada. Mungkin dengan terbongkarnya segala-gala yang kotor ini merupakan kemakbulan doa kita selama ini untuk mendapatkan petunjuk dari yang Maha Esa itu. Kita boleh melakukan tindakan yang kita fikirkan wajar dan memohon segala apa yang kita lakukan itu sentiasa berada di dalam sepenuh keredhoanNya.

Tuntutan kita dari Tuhan yang Maha Esa hanya satu, iaitu kita sentiasa berada di dalam keredhoanNya. Kalau begini keadaan negara dan kepimpinan kita tidak keterlaluan jika kita katakan hanya Tuhan sahaja yang bakal menentukan masa depan negara kita.

Walau bagaimana pun kita tetap berwajib untuk melakukan segala kerja syariat untuk mencapai matlamat membentuk sebuah negara yang kembali baik dan jauh dari segala perlakuan sumbang dan jenayah oleh kepimpinan negara kita.

Semoga segala usaha kita untuk membawa perubahan itu diredhai Tuhan yang Maha Berkuasa dan Mendengar itu.

9 comments:

Anonymous said...

Tahniah SPRM !

http://blogs.wsj.com/searealtime/2012/12/11/malaysia-tops-bribery-table/

Anonymous said...

Ya Allah Yah Qahhar Ya Jabbar! Jika pemimpin-pemimpin di negara ku ini bersifat zalim, menyalahgunakan kuasa atau terlibat dengan amalan rasuah......maka ku pohon padaMu ENGKAU hancurkanlah mereka, timpakanlah laknatMu yang dahsyat ke atas mereka bersama-sama pengikut pengikut yang zalim. Selamatkanlah negara kami dari kehancuran akibat perbuatan keji mereka ini Ya Allah. Amin Ya Robbul Alamin

sizzly7761 said...

Amin! Moga Allah bayar 'cash'atas dunia ini sebagai pengajaran bagi mereka yang angkuh,sombong, kejam,rasuah dan tidak amanah yang bercita cita untuk memimpin negara yang tercinta!

HAMZAH said...

Sistem politik yg ada skrg tidak sesuai kerana momopoli kuasa oleh presiden UMNO yg menjadi PM secara otomatik.Sekarang kita ada BN dan PR.PR juga dalam acuan dari BN.

Elok kiranya PM dipilih oleh Rakyat !.Rakyat juga memilih calun-calun parti mana yg layak duduk sbg Member of Parlimen di Parlimen.

Presiden parti yg tidak menjadi PM boleh check and balance kuasa PM yg dipilih oleh rakyat!Sistem ini lebih sihat.PM dan barisan kabinetnya adalah dipilih oleh PM sendiri.

Kuasa PM hanya dua(2) penggal sahaja.Jika sistem politik ini diguna pakai maka tidak akan ada Rasuah dan salah guna kuasa!

Saya percaya Malaysia lebih gemilang dan cemerlang. Kekayaan negara dapat dimanfaatkan dalam erti yg sebenar.Bebanan hutang negara dapat dilangsaikan dan nilai RM lebih meningkat.

HAMZAH

Anonymous said...

Penjelasan dan pengakuan Deepak selari malah langsung tidak bercanggah dengan SD pertama Bala. Bala sebelumnya mendakwa pertemuan dengan Dato Najim berlaku di The Curve walau pun Dato Nazim mengelak untuk komen perkara ini bila ditanya wartawan.

Tup tup..Deepak juga menyebut perkara yang sama sekarang. Apa ke jadahnya Dato Nazim ( adik Dato Najib ) menyibuk bertemu Bala sedangkan abang dia Najib dah bersumpah langsung tak kenal Altantuya ?.

Kenapa Dato Nazim relakan diri berjumpa Bala ?. Apa kena mengena Nazim dengan kes Altantuya ini kalau Najib sendiri sudah mengaku tak kenal wanita Prancis itu ?

Nampak ketara di sini bahawa memang wujud hubungan itu. Najib adalah PEMBOHONG MAHA BESAR, seorang pemimpin yang sanggup bersumpah apa saja asal terlepas dari dibabitkan malah sanggup kambing hitamkan orang lain demi diri sendiri.

SIAL nya parti UMNO ku kalau benar Presiden ku ini terbabit dengan pembunuhan wanita itu. SIAL UMNO akan menjalar ke sial Malaysia ku kalau UMNO dan pemimpin begini tidak dihumban secepatnya. Akan turut sial adalah CIMB kalau tokoh yang menaungi bank ini didapati terbabit dalam cubaan menutup kes pembunuhan membabitkan keluarganya yang telah mendapat liputan seluruh dunia.

Kalau ikhlas mahu melihat kebenaran, kalau jujur mahu tegakkan keadilan...maka PM Najib perlu diturunkan dari puncak kuasa. UMNO pula perlu digantikan dengan PR agar satu perbicaraan adil yang bebas dari pengaruh sesiapa dapat dijalankan. Selagi Najib di puncak kuasa, selagi Ghani Patail dibangku AG dan selagi mahkamah dan sistem perundangan boleh di " remote control " oleh pandit Kutty Madir dan parti syaitannya..selagi itu pembunuh sebenar Altantuya, perasuah, pembelit, perogol dan segala aktiviti keji lain puak puak parti syaitan ini tidak dapat dibawa ke mahkamah untuk perbicaraan yang adil dan saksama.

Saya merayu dan memohon rakyat Malaysia tanpa mengira fahaman politik dan warna kulit agar dapat pastikan Pakatan Rakyat diberi mandat pada GE 13 nanti sekali pun saya sendiri masih ahli UMNO BN. Kerana pada saya kebenaran dan keadilan wajib ditegakkan sekali pun pahit untuk ditelan diri sendiri demi menyelamatkan negara Malaysia tercinta.

Sudah sudah lah. Tipah tertipu sekian lama. Kali ini tidak mungkin lagi !!!!!

Anonymous said...

Hope the oil will not run out too quickly to fix decades of gross mismanagement and pay off high national debts.

insafdoh67 said...

Siapa buat dia tanggung.. Di harap lebih ramai lagi kerajaan dedah keburukan di dalam jabatan.. Bukan semua pegawai jahat.. Tp kalau kepala shit.. Org bawah tak dapat buat apa apa. Semua kecut. Kena buang dan tukar... Terus bongkar.. Rakyat akan jadi Hakim.. Terus bongkar.. Insaflah...

Unknown said...

Assalamu'alaikum, Saudara Aspan dan rakan-rakan sekalian.

Alhamdulillah! Syabas saudara dan rakan-rakan! Malah, saya teruja sekali membaca ulasan seorang daripada rakan kita yang masih ahli UMNO. Terima kasih kerana saudara telah menyatakan pandangan seikhlas rasa. Semoga saudara dikira dalam golongan soleh di sisi-Nya, insha Allah.

Ya, sememangnya benar sekali, bahawa, Allah SWT telah berfirman dalam satu ayat yang bermaksud: "Dan mereka merancang tipu-daya, dan Allah turut merancang; dan ingatlah, perancangan tipu-daya Allah itu adalah yang terbaik." Maknanya, bukanlah Allah itu bersifat tak baik, tetapi, yat ini semata-mata menjelaskan bahawa segala perancangan jahat makhluq penderhaka ini pasti terbongkar juga akhirnya, sekaligus akan memalukan mereka yang berkonspirasi ini selama-lamanya, kan? Tak payah cakap banyaklah ... Bukankah zaman Mahathir bapa syaitan 1-Malaysia gila ini bermulanya penafian hak secara besar-besaran seperti pemecatan Ketua Hakim Negara, Allahyarham Tun Salleh bin Abbas serta Tragedi Memali, Baling, pada November, 1985? Nah, bukankah ketika 9 tahun pertama pentadbiran gila dan rakusnya ini, matlamat DEB gagal? Bagaimana pula dengan nasib sekian banyak timbalan menteri di bawahnya? Namun begitu, inilah barangkali yang sekarang dia terpaksa tanggung selama-lamanya dik pelbagai kemungkaran itu ... Itu belum cerita lagi fasal sikapnya yang berani memperlekeh hukum-hakam-Nya lantaran kebodohan dan keegoannya ... Juga, bukankah dia yang bertanggungjawab menumbangkan Pak Lah dan menakkan Najib yang juga gila bangang ini? Justeru, marilah kita sekalian bersatu menyatakan kebencian kita khasnya kepada UMNO yang dah tak reti malu lagi samseng ini melalui pangkah kita yang tak mungkin akan terubah kecuali dengan tipu muslihat juga. Akhirnya, buat kalian, para penzalim ini, kalau kau orang nak berlagak macam Tuhan, belahlah dada dan hati kami semua sebagaimana seorang pengguna komputer berpengalaman mengubah konfigurasi komputer sesukanya, k, atau, elok kau orang semua berambus aja-lah, tau!!!

Terima kasih dan salam jihad.

Asrul Sani said...

Tidak dapat dinafikan bahawa UMNO makin lemah dari hari ke hari kerana sokongan yang kian merosot, semangat ahli-ahli yang masih sayangkan UMNO telah pudar dek gejala penyelewengan yang tiada batasan dikalangan pemimpin atasan. Sementara itu pemimpin di segenap peringkat pulak lebih bersikap mementingkan diri merebut jawatan dari perjuangan untuk rakyat. Jangan tipulah dengan slogan-slogan demi AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

Namun ini tidak bererti Pakatan Rakyat akan mendapat kemenangan mudah. Menyedari hakikat bahawa kekuatan sebenar UMNO/BN kian merosot, berbagai strategi dan kaedah sedang dirancang secara tersusun untuk menipu di dalam pilihanraya nanti.

Kerana itu SPR masih enggan membersihkan senarai daftar pengundi dan agensi-agensi di bawah KDN sedang membuat perancangan tersusun bagi menggunakan undi POS di kalangan ATM, POLIS, RELA serta keluarga mereka bagi memenangkan calun BN. Selain itu, pemberian Kad Pengenalan kepada pendatang asing bukanlah sekadar cerita rekaan. Ianya benar-benar berlaku sekarang ini.

Jika PR mendapat undi popular sebanyak 65% rasanya barulah dapat membentuk kerajaan berdasarkan persempadanan pilihanraya yang dirancang sedemikian rupa bagi memberi "advantage" kepada BN.

Jalan keluarnya bagaimana Pak???? KERJA KUAT! KERJA KUAT! KERJA KUAT! Dedahkan terus terusan kejahatan UMNO BN kepada rakyat dan negara.