20 March 2008

UMNO masih ada harapan?

Dengan apa yang berlaku di sekitar politik negara amat membimbangkan manusia yang berfikir dan kebimbangan ini boleh menjejaskan semua bidang kehidupan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum.

UMNO sudah hilang segala identitinya. Para pemimpinnya sudah kehilangan punca sehinggakan tidak tahu perasaan rakyat bawahan yang kononnya diperjuangkan oleh UMNO.

UMNO sudah songsang, pemimpin-pemimpinnya semakin hari semakin gila hinggakan rakyat merasakan UMNO sudah menjadi sebuah kelab eksklusif yang hanya wujud untuk kepentingan segelintir manusia bernama menteri dan ahli keluarga mereka.

Pemimpin UMNO dilihat berfoya-foya dengan cerut-cerut mahal di ‘Cigar Room’ hotel-hotel lima enam bintang.

Manusia-manusia inilah yang sejak lebih kurang sedekad yang lalu rakyat letakkan harapan masa depan mereka.

Pendek kata, UMNO seolah-olah sudah menjadi musuh kepada orang melayu yang diperjuangkannya.

Orang melayu semakain hari semakin lesu kerana tiada siapa yang mampu membuat perancangan untuk kebaikan kaum kita.

Pengumuman YBM Tengku Razaleigh untuk menawarkan diri menerajui kepimpinan UMNO memberikan harapan sebesar gunung bagi orang melayu merasakan kehadiran mereka di tanah air sendiri.

Rupa-rupanya tuhan telah memanjangkan usia anak raja berjiwa rakyat ini, untuk menjadi medium penyelamat bangsa kita yang hampir terpinggir dewasa kini.

Kesedian beliau untuk tampil ke hadapan merupakan dalil yang dikatakan oleh orang- orang tua dahulu kala bahawa orang melayu ini adalah bangsa yang berkeramat.

Guru saya pernah menasihati saya bahawa kita mesti yakin bahawa apabila kekusutan masyarakat dan negara sampai ke kemuncaknya, akan dihantar oleh tuhan seorang yang akan menjadi penyelamat kepada sesebuah bangsa itu.

Jika Tengku Razaleigh lah insan yang digerakkan oleh tuhan untuk menyelamatkan bangsa kita, maka sudah menjadi kewajipan kita untuk memberi sokongan sepenuhnya kepada beliau..

Kita mahukan jaminan yang kita tidak akan terpinggir lagi dalam negara yang kita kasihi ini bersama-sama rakan-rakan kita yang berbilang kaum, agama dan budaya ini.

Cukup setakat hari ini. Saya akan berjumpa saudara esok hari.

No comments: