23 February 2013

Tindakan empat General (B) sertai PR kerana bencikan rasuah

Minggu lepas empat bekas General dari ketiga-tiga cawangan angkatan bersejata Malaysia telah bertindak nekad untuk terjun ke dalam arena politik dan menyertai Pakatan Rakyat.

Apa kah yang menyebabkan mereka bertindak menyertai Pakatan Rakyat itu. Persoalan ini sangat penting kerana sesuatu tindakan yang dilakukan oleh seseorang atau kumpulan itu mesti bersebab. Untuk mengetahuinya elok kita ikuti sebahagian dari kata-kata mereka:-


LEFTENEN GENERAL (B) DATUK ABDUL GHAFIR ABDUL HAMID, Bekas Timbalan Panglima Tentera Darat

“Pembelian melalui rundingan terus dan bukan melalui tender terbuka menyebabkan rasuah menjadi-jadi. Jika di kumpulkan keseluruhannya sejak mula berkhidmat sehingga bersara pada 2005 ia lebih kurang RM75 billion”


LAKSAMANA PERTAMA (B) IMRAN ABDUL HAMID, Bekas Ketua Logistik Markas Armada TLDM

“Mengapa RM 9 billion? Sedangkan semasa saya berkhidmat, perjanjian TLDM dan Kementerian Pertahanan untuk membeli 27 kapal, hanya RM6 billion. Mengapa baru buat 6 petrol vessel?”


BRIG GENERAL ABDUL HADI ABDUL KHATAB, Bekas Panglima Logistik di Markas Logistik Udara.

“Saya cabar Zahid Hamidi dan Panglima TUDM, beritahu siapa hilangkan enjin jet? Kes seperti Scorpene, pembelian helicopter dan banyak lagi sehingga hari ini tidak ada jawapan”


BRIGED JENERAL (B) DATUK NAJMI AHMAD, Bekas Pengarah Kor Agama Angkatan Tentera (Kagat)

“Campur tangan (UMNO) melampau hinggakan pegawai-pegawai kerajaan susah menjalankan tugas masing-masing. Ini pencabulan terhadap gulungan profesional. Ia berluasa dan perlu diperbetulkan”


Tindakan keempat-empat bekas General ini memberikan semangat yang kuat untuk semua melakukan perubahan dan tentunya kata-kata mereka ini lebih telus dari kata-kata dan jawapan-jawapan yang di berikan oleh Menteri Pertahanan atau sesiapa yang ada di dalam kerajaan itu.

13 comments:

Anonymous said...

Eloklah pilihan mereka.Saya pilih bersama kerajaan yang ada.Inilah namanya demokrasi kan.Rakyat sekarang pun sudah pandai memilih yang paling baik. Rata rata meramalkan BN akan menang.Empat orang general tidak bisa mengubah keputusan.Pengundi keluar dan masok parti .Ah kita tunggu dan lihat sajalah bro.

Anonymous said...

kemasukan 4 bekas jeneral angkatan tentera ke PR membuat Mindef menggigil ketakutan.no wonder Mindef coming out with memo disallow former officer to use their ranking without Mindef approval.what make Zahid Hamidi worried is IF PR successfully march to Putrajaya after GE13, this retired general can influence the armed forces rally behind PR

Anonymous said...

isu keselamatan negara adalah perkara ringan..

tengok macamana diorg bagi IC dulu,sekarang takut nak lawan Militan di lahad datu,sebab geng diorg ratusan ribu disini masa dapat IC free dulu..







ahmadyani said...

Zahid Hamidi mesti berani menjawab persoalan ini. Beranikah? Ugutannya untuk menyaman Rafizi masih tidak dibuat-buat. Atau mahu menyorok bawah ketiak N dan mahukan N menjawab semuanya?

JOHOR said...

Zahid hamidi kaki Kepala RASUAH!Apa dia tahu tentang military ? Jawa bagan datuk ini tidak berupaya buat keputusan ttg pendaratan askar Filipina di Lahad Datu. Hishamudin pula tidak ada telor.Penakut DNA Turki ini memang tak layak ambil portfolio KDN.


Johor

Unknown said...

BN dah nak berkubur siap kain kapan ajelah

PokAmid said...

Assalam. Tindakan 4 orang pegawai atasan tentera akan memberi kesan kepada positif kepada PR tetapi tak kemana! Rakyat banyak masih lagi mempunyai minda tertutup kerana kekangan terhadap media, maklumat tak banyak rakyat terima kecuali yang menghadap intenet. Walau apa pun, UBN memang merancang polisi-polisi supaya Rakyat Melayu senang ditipu!

Anonymous said...

RASUAH, FITNAH, RIBA antara kebathilan yang wajib diperangi oleh umat Islam seperti yang digariskan di dalam hukum Allah.

Tapi umno cekap. Bila kita tegur mereka memberi RASUAH untuk raih undi, mereka cepat2 sembunyi di belakang rakyat!. Perumpamaan TGNA menyamakan perbuatan mereka mengumpulkan rakyat, beratur panjang2 untuk terima wang kepada memanggil ayam, lembu utk dijinakkan sebelom mereka ditangkap utk disembelih cepat mereka putarkan sambil mencucuk rakyat utk membenci TGNA dan Pas!

Maka DOSA mereka MERASUAH yang terang2 memusuhi hukum Allah dan Rasulullah saw dengan mengamalkan RASUAH tertutup dari pandangan umum!

SETAN memang cekap mengabui mata, minda, dan perasaan manusia untuk menyesatkan mereka!

nikko said...

Dengar dengar dengar saya sangat stuju dgn tinfdakan yg nekad kerana nak menbetulkan perkara yang salah sekana ini.Lwn tetap lwn

Anonymous said...

Salam Sdr Aspan;

Bab beli membeli ini ramai yang pandai dan berminat nak buat.
Orang yg sepatutnya buat kerja mereka di ketepikan saja kerana nampak $,$$$$$$$$$$$.
Bila timbul masalah, barulah serah kpd yg buat kerja hakiki.

Kalau tengok sekarang ini, menteri pun berminat buat kerja beli-beli ini. Bila dah tebarai banyak pula alasannya. Sudah-sudahlah

ahli umno tertipu. said...

Selamat Pak Pan. Tabek spring Pak Jenderal. Wong jowo bilang better late than never. Listen to me semua sojar!
Kalu Pak Jendral dah terjun PR, sojar sojar, kopral2, sarjan2, kapten2 apo laie? Moh bantai umno. Usah bimbang pak sojar tumpor umno pencen kamu tak kan hilang.

KODIANG said...

Suara-suara yg mengatakan Ramai rakyat tidak terima berita tentang penyelewengan UMNO/BN adalah tidak tepat.

Sedarkah org yg bertanya itu yg ramai pemimpin-pemimpin PR pergi ke kampung-kampung dalam ceramah Kebangkitan Rakyat? Di mana-mana ceramah PR mendapat sambutan yg mengkagumkan!Memang betul generasi tua tidak tahu internet tetapi mereka sanggup berjalan berbatu-batu serta menunggu berjam-jam utk mmendengar ceramah PR.Tambahan pula anak--anak mereka yg berpendidikan memberikan input politik kpd ibubapa mereka.

Kita lihat Kebangkitan Rakyat.Orang kampung di Sabah menunjukkan kesungguhan utk berubah.Mereka memekik KALI INILAH !Kesedaran politik yg memberangsangkan di mana org kampung telah berani menyuarakan kepincangan UMNO di Sabah.Begitu juga di Johor,N.9,Melaka,Selangor,W.Persekutuan,Perak dan negeri-negeri lain di mana samseng UMNO kecut perut. Gambar-gambar samseng UMNO akan dimuatkan dalam Youtube utk paparan org Ramai!Anak Omar din telah dicabar oleh kumpulan Silat Gayong utk berjumpa mereka di Gombak!Anak Omar din, Ketua Pemuda Bahagian Gombak terus kecut telor!Tidak berani bersuara sehingga ke hari ini.

Ini menunjukkan Rakyat Kampung telah sedar keadaan politik yg berlaku ketika ini.Tahukah org yg bertanya begitu negatif itu? UMNO sekarang sedar sokongan Rakyat Kampung sudah merosot!Sdra patut menghadiri ceramah PR.Baru sdra tahu....

KODIANG

orang melayu kota bharu .kelantan said...

Berapa kerat orang melayu betul2 bersifat ikhlas .. Amanah ...