14 February 2007

40. "Leaders walk on their stomach?"

Saya baru sahaja balik daripada makan tengahari di kedai makan Nasi Padang di Petaling Jaya.

Saya makan begitu banyak sehinggakan saya merasa hendak tidur dan saya rasa perjalanan balik ke rumah begitu jauh.

Mata saya rasa begitu mengantuk kerana kekenyangan.

Sekarang saya sudah sedar kenapa menteri-menteri serta pemimpin-pemimpin UMNO tidak lagi berjuang.

Rupa-rupanya kalau ‘makan’ terlalu banyak memang tidak mampu lagi hendak berjuang.

Sekarang kita sudah tahu kenapa mereka tidak peduli samada negara dan rakyat terbela atau pun tidak.

Apabila sudah kenyang keterlaluan, apa sahaja yang lalu kita tidak akan peduli lagi untuk berbuat apa-apa.

Mereka tidak kisah lagi samada CIA sudah sampai ke pintu kita, rakyat susah atau pun senang, ekonomi kita hancur dan mereka juga tidak sedar yang boss mereka sendiri pun mudah terlelap di mana-mana.

Nabi Muhammad saw menyarakan apabila makan kita mesti berhenti apabila lapar kita hilang, dan jumlahnya perlu sederhana.

Sehari kenyang dua hari berlapar; itulah amalan junjungan besar Muhammad saw.

Saya pernah menulis dalam posting saya beberapa minggu dulu bahawa penyakit selalunya berpunca dari perut termasuklah penyakit yang dihadapi oleh pemimpin-pemimpin kita.

Apabila kita kuat ‘makan’, maka amat mudah pemimpin dimanipulasi oleh pihak lain leb
ih-lebih lagi oleh musuh utama kita, yahudi.

Itu sahaja coretan saya kerana saya hendak tidur kerana kekenyangan makan.

Tetapi saya setakat makan nasi padang sahaja, tidak lebih dari itu.………Aspan Alias.

No comments: