18 March 2007

Lain hulu lain parang, lain dahulu lain sekarang (bahagian 7)

Konspirasi terhadap Tengku Razaleigh bertambah rancak dalam bisikan, apabila Datuk Musa Hitam menjadi Naib Presiden pada tahun 1978 bersama Ku Li dan Encik Ghaffar Baba.

Yang menyedihkan sekali konspirasi ini dilakukan terhadap manusia yang sedang memandu perlaksanaan DEB yang telah menghasilkan faedah yang begitu baik kepada bangsa dan negara.

Malahan asas kekukuhan ekonomi negara diasaskan oleh kewibawaan Tengku Razaleigh menyempurnakan keputusan kabinet dengan sempurna tanpa isu-isu yang kita dengar sekarang ini, seperti menghimpunkan kekayaan peribadi dan peranan keluarga dalam perniagaan dengan kerajaan.

Apabila Datuk Husein Onn mengumumkan tidak akan mempertahan jawatan Presiden UMNO setahun sebelum itu maka kerancakan fitnah-memfitnah begitu menular secara senyap-senyap di merata-rata tempat di negara ini.

Segala pengorbanan Tengku Razaleigh tidak dihargai semata-mata tidak mahu melihat beliau menaikki tangga kepimpinan negara.

Pada perhimpunan agung UMNO 1981, Dr Mahathir tidak mahu melantik timbalan yang beliau suka malah menggalakkan pertandingan di peringkat Timbalan Presiden ini.

Bagi seseorang yang faham sedikit politik, Dr Mahathir tidak mahu melantik terus Datuk Musa Hitam kerana pertandingan akan mewujudkan imbangan antara Ku Li dan Musa dan meletakkan beliau selesa berada di kerusi Perdana Menteri..

Yang lebih meyakinkan orang ramai ialah Dr Mahathir tidak mahu bertimbalankan Tengku Razaleigh kerana beliau takutkan kepimpinannya akan dibayangi oleh teknokrat melayu ini.

Dr Mahathir dengan sengaja mengelirukan keadaan dengan kenyataan yang tidak pernah didengari.

Antara kenyataannya ialah Timbalan Presiden tidak semestinya menjadi Timbalan Perdana Menteri dan banyak lagi kenyataan yang pelik-pelik.

Dalam sekelip mata media-media perdana telah memihak kepada Musa Hitam bukan kerana kekuatan Musa tetapi Dr Mahathir yang akan menjadi orang nombor satu negara itu memihak kepada Musa.

Dr Mahathir berulang-kali memberitahu media yang beliau lebih rela bekerja dengan syaitan yang beliau kenal dari bekerja dengan malaikat yang tidak dikenali.

Pada satu hari saya telah membuat temujanji dengan Menteri Besar Perak Dato Seri Wan Mohammad

3 comments:

Unknown said...

Dear bloggers

(Listed in SOPO Sentral of Malaysia)

This kutu is trying to develop a new hobby - listing your latest posting in my blog, Malaysiakita

This kutu really hopes you can update me on your latest posting in
Malaysiakita comment section or by email. You can reach me at sangkutu@gmail.com

To surf from blog to blog really consumes a lot of time. Mintak tolong la sangat-sangat! Harap sangat ni!

I'm seeking your kind help! Tolong! Tolong!

Anonymous said...

JcwWOr The best blog you have!

Anonymous said...

HzSItP write more, thanks.