04 April 2013

Mohd Sabu bertanding di Pendang, Fadzil di DUN Sungai Tiang?

Sejak dua bulan lepas saya sering ke Kedah dan kawasan yang sering saya lawati dan memberi penerangan itu meliputi kawasan Kuala Kedah, Padang Terap, Kubang Pasu dan Pendang. Saya diminta untuk masuk ke kawasan yang menjadi kubu UMNO terutamanya di Pendang dan saya dengan rela hati melakukannya.

Di antara kawasan yang saya seronok sekali untuk menembusi kubu UMNO itu ialah kawasan Pendang, kawasan sahabat saya Mohamad Sabu, dijangka bertanding dalam PRU nanti. Pendang merupakan kawasan yang masih ada tempat-tempat yang Pakatan Rakyat masih belum dapat menembusinya kerana kekuatan UMNO masih ada di situ. Kawasan seperti ini masih ada di DUN Sungai Tiang dan di DUN inilah yang saya sangat berbahagia untuk memberi penerangan.

Fadzil berbaju oren gigih.

DUN Sungai Tiang ini diwakili oleh BN dan ADUNnya ialah orang kuat Puteri UMNO yang bernama Soraya. Tetapi kawasan ini sudah nampak kejayaan PAS menembusinya kerana saya memberikan tumpuan kepada DUN ini. Saya begitu tertarik dengan kegigihan Majlis Tindakan DUN PAS ini kerana sentiasa melakukan lawatan dan mengadakan program-program bagi mendekati rakyat.

Saya tertarik dengan kegigihan saudara Fadzil Baharum, Timbalan Pengarah MTD Sungai Tiang, yang telah membawa saya melawat dan berjumpa dengan masyarakat di sana dan saya gembira kerana saya mendapat sambutan oleh masyarakat di sana yang ingin mendengar penerangan dari pihak Pakatan Rakyat.

Saya diberitahu oleh orang kampung di Sungai Tiang yang mereka selesa dan berpuas hati dengan kegigihan Fadzil Baharum dan mereka berkata mereka mahukan Fadzil bertanding bagi pihak PAS di Sungai Tiang itu.

Pada 1hb yang lepas saya telah dibawa ke sebuah kampung yang belum dilawati oleh PAS sejak merdeka dahulu lagi dan Alhamdulillah telah dapat kami tembusi dan ramai ahli-ahli UMNO telah datang bersama-sama menjayakan majlis penerangan itu.

Mohd Sabu di Parlimen Pendang.
Mereka juga memahami bagaimana DAP dan PAS boleh memberikan kebaikan kepada negara untuk mencapai matlamat penyatuan kaum sebagaimana yang diharapkan oleh negara. Mereka secara beransur-ansur telah menghilangkan apa-apa perasaan prejudis terhadap DAP yang selama ini dimomokkan oleh UMNO dan parti komponen BN.

Jika DUN Sungai Tiang ini dapat ditawan oleh PAS maka majoriti kemenangan PAS yang bakal diwakili oleh Tuan Haji Mohamad Sabu akan meningkat dengan banyaknya. Saya tidak syak Mohamad Sabu akan mendapat majoriti besar dan kemenangan Fadzil bagi kawasan Sg Tiang itu akan menambah bilangan kerusi yang dimenangi oleh PAS dalam DUN negeri Kedah Darul Aman.

Kami berharap Fadzil dan rakan-rakan pejuang yang lain akan bersatu untuk mendapatkan kemenangan besar bagi kawasan parlimen Pendang itu. Kehadiran Mohamad Sabu di Pendang sebagai calon juga telah menaikkan semangat rakyat Kedah dari kawasan lain untuk mendekati dan menambah kekuatan parti itu di negeri jelapang padi itu.

17 comments:

giorgio said...

Malaysia

Mirzan Bin Mahathir

Businessman

Details: Son of Dr. Mahathir Mohamad, the longest-serving prime minister of Malaysia (1981-2003), who modernized the country under an autocratic rule. Mahathir Mohamad was accused of abusing his extensive political powers to enrich his family and key business associates. Mirzan is a prominent entrepreneur, with directorships in various companies in Malaysia and internationally.

Offshore business: Shareholder and director of Utara Capital Limited (1997), Crescent Energy Limited (2003), and Al Sadd Investments Pte. Ltd. (2009) in Labuan.

Comment: An aide for Mirzan told Malaysiakini and ICIJ that Mirzan could not answer questions because he was out of town.

Anonymous said...

Bang,

Ini satu cadangan oleh 'Otakpusing' dalam Malaysian Insider.

"Here's an idea, Umno-BN: Why don't you all kiss and make up by sipping on rat poison together at a special mass ceremony? That'll solve all your problems -- and Malaysia's!"

Baguz jugak kalo anon 20:26 join skali.

Ahakxs!

Anonymous said...

Khas utk Anon 20:26:

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/party-infighting-remains-a-spectre-as-election-2013-beckons/

Bang, ni banyak GADO2 nak kena order neh!!...

Andy said...

Bro, it's fascinating development that happens now.

You are now talking about Mohamad Sabu contesting but what about you? I wrote to you through yr email asking about your own seat.

We in Penang talking about you everyday and you are nor responding to our emails to you.

Can you enlighten us bro? We are the fence sitters and we want you to give directions in this election.

Revert to us soonest.

Anonymous said...

Setahu saya, kawasan Sg. Tiang ni sampai ke area Kubor Panjang 'kingmakers'nya ialah masyarakat keturunan siam. Sesiapapun calon yang nak bertanding di situ, mestilah pandai mengambil hati dan dekat dengan mereka...

Anonymous said...


Andy,

You have mutual feeling with regard to AA's position.

AA has been bringing fence sitters close to DAP but where would he be in current run up of the election?

He has not turned up in Johor where the real battle ground is.

adrian, JB

Anonymous said...

Saudara Aspan, ako tak kesah tempatbertanding...mana2 je...asalkan Parti PR, tanpa memikir panjgn akan jadi pilihan kukuh ako dan kawan ako...caya la..

Anonymous said...


Aspan,

Saya sudah bersama PR dan awaklah yang memberikan semangat untuk berubah itu. Jangan saudara tertinggal untuk bersama bersaing dalam PRU ini. Kami menunggu!!!!

Bangsa Malaysia
Muar

Anonymous said...

AA

pecah sahaja sg tiang Mohamad Sabu akan menang besar!


alor setar palyboy

Anonymous said...

Tuan Aspan,

Orang Siam pun sudah pecah skrg. 30 peratus sian itu akan sokong PAS. Saya org sini di sg tiang walaupun menetap di KL. Itu kampong saya, saya tahu keadaannya. Suraya akan bungkus.

Anonymous said...

Aspan,

Apa peduli dengan Mat Sabu nak bertanding dimana pun.Dia nak menabg ke kalah ke I dont give a damn.Saya lebih berminat hendak tahu dimana AA bertanding.Ariff sudah di Raub.Awak macam mana ?.

Mungkin bro Mat Pendang boleh menerangkan the chances that Mat Sabu will be the favourite or abyone else please.TK

Anonymous said...

Magnificent beat ! I wіsh to aρprentice while yοu amend youг webѕite, how cоulԁ i subscribe fοr a
blog ωeb ѕite? The accοunt helped mе a accеptable
ԁeаl. ӏ had been tiny bіt acquаinteԁ of thiѕ уouг broаdcast provideԁ bгight clеаr
iԁеa

Looκ into my ωеbsite; nagelpilz

Anonymous said...

WOW just ωhat I was seaгching for. Сamе hеre by searching for Neveг-Neѵer-land

Αlso visit my websіte :: taufgeschenke

Anonymous said...

Ι do not drоp a leave а геspоnse, but Ι brοwѕed a few of
the геsponses on "Mohd Sabu bertanding di Pendang, Fadzil di DUN Sungai Tiang?".
I do hаve a few questions foг yοu
іf it's okay. Is it just me or do some of the responses appear like they are coming from brain dead folks? :-P And, if you are writing at other places, I would like to follow you. Would you make a list of all of your social community sites like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

Here is my blog Having hemorrhoids

Anonymous said...

Goοd day! Do you use Τωitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm absolutеly enjoying your blog anԁ look forward to
nеw updates.

Feel frеe to visit my ωeb ρage ... Hemorroides

Anonymous said...

ӏ blog often and ӏ genuinely thаnk you for
уour information. Үour article hаѕ гeally peаked mу interеѕt.
I ωіll bοok maгk your blog and keep checking for new information about once per ωeek.
I opted in for youг Feed as wеll.

Also vіsit mу web site Stophemorroides.Org

Anonymous said...

Woω, amаzing blog layοut! How lοng have уоu been blogging for?
yοu made bloggіng look easy. Thе
overall looκ of yοur website iѕ magnificent, let alonе the content!


my blog post ... http://www.mypatroncard.com/groups/Chatroulette-gay-related-blogposts