12 April 2013

Mahathir bersungguh benar menabur benih kebencian di antara kaum

Dr Mahathir, semakin hampir pilihanraya semakin merapu perlakuannya. Semakin hampir hari rakyat membuat penentuan masa depan mereka Mahathir meningkatkan lontaran kenyataan-kenyataan berlandaskan kepada sentimen perkauman dan tidak mempedulikan samada kata-katanya itu dihormati atau dipandang hina oleh rakyat yang inginkan kehidupan yang muhibbah di antara kaum di negara ini.

Isu Lim Kit Siang (LKS) bertanding di kawasan majoriti Cina di Gelang Patah membuatkan Mahathir tidak menentu dan beliau menunjukkan sikap beliau yang sebenarnya. Seperti biasa beliau menggunakan isu perkauman yang tidak terkira bahayanya kepada rakyat dan negara. Walaupun rakyat sekarang tidak ramai lagi menghiraukan pandangannya tetapi yang penting kita telah dapat mengenali Mahathir dengan lebih dalam lagi.

Beliau menuduh yang kemenangan LKS di Gelang Patah itu akan melenyapkan kerjasama ekonomi di antara orang Melayu dan Cina dan akan meningkatnya pertelingkahan di antara kaum selepas ini. Katanya lagi pergaduhan di antara kaum akan terjadi jika BN dikalahkan oleh LKS di Gelang Patah nanti dan berbagai-bagai lagi yang saya sudah malas untuk menyebutnya.

Nampaknya Dr Mahathir sudah memberikan isyarat yang LKS akan menang di Gelang Patah. Beliau amat takut untuk menghadapi kekalahan itu dan beliau terus mahukan semua rakyat merasa takut seperti apa yang beliau rasakan. Tuduhan beliau yang malapetaka akan terjadi jika LKS menang itu adalah bayangan ketakutan beliau. Kadangkala semakin lama hidup semakin lemah pemikiran kita ini.

Begitu jugalah dengan Mahathir. Kenapa beliau terlalu takut itu, beliau sahajalah yang tahu. Tetapi sedikit sebanyak ramai rakyat tahu kenapa beliau begitu runsing jika LKS menang di Gelang Patah. Seboleh-bolehnya Mahathir mahu semua rakyat merasa takut seperti beliau. Seperti yang kita tahu, taktik menakut-nakutkan rakyat adalah taktik yang sudah dijangkakan.

Mahathir begitu takut dengan kerjasama di antara kaum dalam Pakatan Rakyat yang sedang meningkat itu. Permuafakatan di antara kaum dalam Pakatan sekarang ini telah membuktikan yang apa yang diisukan oleh Mahathir dan pimpinan UMNO selama ini sebenarnya merupakan isu yang remeh dan jika LKS dan Pakatan memenangi pilihanraya kali ini, orang seperti Mahathir yang mahukan rakyat berpecah untuk kepentingan UMNO itu tidak akan berjaya. Rakyat semakin hari semakin yakin yang Pakatanlah yang telah menampakkan kejayaan untuk membina kehidupan rakyat yang lebih baik dan muhibbah.

Jika LKS menang niat Mahathir dan UMNO untuk melihat pertelingkahan dalam hati sesama kita rakyat Malaysia berterusan akan gagal. Rakyat sedar yang pertelingkahan kaum jika berjaya dilanjutkan oleh pemimpin di negara ini, maka mereka dalam UMNO dan BN itu akan dapat mengekalkan kuasa dengan lebih lama lagi.

Itu sahaja sebenarnya kenapa Dr Mahathir semakin hari semakin giat untuk melihat perpecahan di antara kita berlaku.

15 comments:

Anonymous said...

Ahli Umno Seumur Hidup.

Tektik atau teknik menakut2kan rakyat sangat mujarab pada pilihan raya pertama hingga ke sebelas.

Apabila pemikiran rakyat maju dalam soal Politik, Ekonomi , Sosial dan Keagamaan Teknik Menakutkan ini mulai tidak mendapat tempat lagi didalam pemikiran rakyat.

Manusia ini dari Psikologinya takut cuma apabila terkena untuk kali pertama sahaja tetapi apabila kali kedua teknik menakutkan yg di hidangkan kepada mereka tidak akan menjadi. kalau diulang lagi mungkin menjadi Lawak Jenaka. kalau diulang2 banyak2 kali akan menjadi Maharaja Lawak.

Anonymous said...

Kekuatan BN cuma tinggal pada mahathir, kuasa kerajaan sementara, Media Arus Perdana, Idelogi Rasis, dan Duit Untuk merasuah Pengundi.

Kekuatan PR pada kebangkitan daya juang pemikiran , Semangat, Kesedaran, dan usaha bersungguh tanpa kepentingan diri dan kroni.

Anonymous said...

biar le madey nk buat apa pun.. biarlah dia hidup dalam ketakutan ciptaan beliau sendiri... rakyat akan hukum pemimpin2 yg korup...

bumi-non-malay said...

Itu pasal dia suruh Najib Jangan bagi MCA Chua bertanding. President MCA ini orang suruhan UMNO. Dengan Perbuatan begini, UMNO ingat ini bukti Terror UMNO malayu racis.

Jadi pilihanraya ini adalah tertakluk kepada Orang melayu yang inginkan hidup pahit dengan UMNO-BN atau satu Realiti baru tanpa UMNO melayu.

Kalau tak Ubah, mana tahu apa dia Realiti Baru?

Teruskan Perjuangan untuk Malaysia Baru!

Anonymous said...

The ordinary Chinese felt betrayed by BN's leaders big time....this sin is unforgivable.

Imagine one was told be self reliance for whatever they want to achieve in life. Then to find out that one's ' leaders 'had abused their trust to enrich themselves by working with other parties to deny them their basic rights and entitlements.

No right thinking person would accept rampant corruption, wastage, abuse of power, gross mismanagement and etc..causing the country to lose billions every year.

Proper managed, those hundreds of billions could have make a HUGE difference to ALL the ordinary people lives in the country, in particular Bumiputra.

Anonymous said...

istilah takut tiada dalam kamus mahatew, die lah paling handal, paling cerdik dalam Malaysia ini,lainlah kalo dia takut pasal Dosa2 yang ditanggungnya selama iniakan bakal dibalas dengan "pahala-pahala" selepas PRU13 nanti...kita tunggu dan lihat ya...

Anonymous said...

Salam Sdr Aspan Dan Pengunjung Blok;

"Doktorin" pechah dan perintah, Perikatan,parti mengikut kaum, demokrasi 'ala/acuan kita' yg diasaskan oleh umno sudah lama berkubur.
Jika kita peramati 'doktorin'ini telah berkubur setelah MAGERAN di bubarkan. Sejak pembubaran itu jika kita perhalusi doktorin yg di dokong oleh umno ini sebenarnya tidak diikuti oleh sebilangan besar masyarakat Malaysia.
Ia hanya di riuhkan oleh pemimpin2 umno dan komponen bn yg mengambil kesempatan dan memperalatkan isu ini bagi kepentingan pemimpin dan kroni untuk merompak harta negara.
Dengan menggunakan tukang karut yg mencari makan secara mudah, isu2 perkauman ini di ulang2 setiap masa sambil mereka merompak harta negara.

Cuba kita ingat semula, mereka yg membesar dan mendapat pendidikan pada dan selepas 1970an, kita bebas bergaul di sekolan tanpa mengunkit isu2 kaum. Yg masih mengungkit hanyalah pemimpin2 parti komponen bn dan anak pinak pemimpin2 ini.
Lihatlah gambar2 kita semasa bersekolah sekitar awal 70 an sehingga kini tiada apa kesangsian difikiran pelajar, kesangsian hanya timbul bilamana parti perkauman ini memperalatkan dan mensensasikan tuntutan hak kaum masing2.

Memanglah jika kita renung sejenak mereka yg hidup senanglenang kerana memperkudakan isu kaum ini sekarang hidup mewah.'Kuota' bagi sesuatu kaum hanya dikaut olih puak2 yg kononnya memperjuangkan hak kaum mereka, tetapi dibelakang mereka saling bantu membantu dalah memperkayakan keluarga dan kroni masing2.

Setelah rakyat sedar dan menuntut kekayaan negara dinikmati bersama gulungan tahun 50an ,60an dan 70an ini merasa tergugat kerana khuatir salahlaku mereka lebih 50 tahun ini akan dituntut olih rakyat. Oleh kerana selama ini mereka tidak pernah hidup susah, gambaran kehilangan kuasa dan pengadilan rakyat sangat2 mengerunkan. Lagi lama mereka memerintah, lagi teballah ketakutan yg dirasai, itulah sebabnya mereka ini akan mengunakan segala kudrat yg ada bagi memastikan perhitungan kebenaran tidak dikenakan keatas mereka.

Yg penting kita teruskan usaha untuk membendung "doktorin" pechah dan perintah ini tidak mempengaruhi rakyat terutama mereka yg lahir selepas 1990.
Diharap PR dapat menyemai kekitaan MALAYSIA apabila kita dapat menumpaskan 'doktorin' perkauman selepas PRU 13 nanti dan menghapuskan budaya perkauman yg telah dimainkan melebihi setengah abad lalu.Janganlah kita terjerat dengan laungan 1 Malaysia yg dilaungkan oleh BN sekarang kerana itu semuanya diceduk dari pemikiran kita tetapi kerana kebodohannya perlaksanaanya tidak memberi impak kepada rakyat.

InsyaAllah tuhan mendengar hambaNya yg teraniaya dan dizalimi.....Amin
Teruskan perjuangan.
,,,,Myi

Dr. Tanjung Rambutan said...

Mahathir is truly Mad!

pROTon said...

Mahathir amat takut... anak-anak cucu-cicit makwe-makwe nanti terpaksa jual kereta-kereta Porsche, BMW dan Bugatti !!!

ALTANTUYAJIB said...

Dr MAHAthir yang PERKASA will, surely, rot in Hell eternally!!!

Alok Stak said...

MADEY IS THE WORST LOSER.HE CANT ACCEPT DEFEAT! MUSA PERNAH KATA MADEY NI MAIN BOLA BUKAN BERPASUKAN.....mADEY IS recalcitrant.....MADEY MESTI DIBICARAKAN...JIKA PAKATAN RAKYAT MENJADI PARTI PEMERINTAH.SETIAUSAHA AKBAR MADEY DATO OMAR ABU BAKAR KATA LIWAT KE ATAS DSAI ADALAH SATU FITNAH!MADEY KANTOI TIDAK TERJAWAB!MADEY KUTTY ANAK LELAKI KPD MOHAMAD TAK HABIS-HABIS GUNA ISU PERKAUMAN.

Alok Stak

ahmadyani said...

Saya pula amat berharap Mahathir akan berubah sebelum dia menutup mata. Kasihan kalau dia menutup mata dengan perangai yang sebegini...

antisyaitan said...


Besatulah rakyat Malaysia untuk menjatuhkan KIRAM (Kumpulan Import Rakyat Asing Masuk Mengundi) @ Kumpulan Syaitan Yang DiKenali dalam PRU13 pada 552013.

Tukang Kayu said...

Tun M seolah-olah panik dengan situasi sekarang. Sekiranya BN jatuh, mungkin Tun M akan pengsan. Bila kerajaan baru naik, dan mengumumkan akan membuka kes yang selama ini ditutup, harap Tun M dipanjangkan umur lagi.

Anonymous said...

British's Doctrine :

Divide and Rule !!!

Mahathir's even better :

Corrupt and Rule !!!